hadi, Marham Jupri and Thohri, Muhammad and rahmi, siti Four Principles in Selecting a Mentoring Model for Specific School Contexts: A Literature Reviews. In: International Conference on Education in Muslim Society. Faculty of Educational Sciences, Jakarta, pp. 92-97.
Text (Book Section (Proceeding))
Prosiding_ICEMS 2019.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (6MB) |
Abstract
INDONESIA Setiap sekolah memiliki konteks yang berbeda dalam pelaksanaan pembelajaran setiap sekolah juga memiliki kebutuhan berbeda dan perlakuan yang berbeda untuk mendapatkan hasil yang maksimal. Dalam kompresi internasional tentang pendidikan dalam komunitas muslim mencuat persoalan bagaimana model mentoring bagi siswa. Penulis mencoba mengurai berbagai hal yang menjadi kebutuhan dalam menyajikan pendidikan yang baik dalam konteks sekolah-sekolah Islam. Mentoring untuk guru pemula adalah masalah penting dalam rangka membantu para guru pemula untuk mengatasi masalah transisi b
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | mentoring, siswa, guru, pendidikan islam |
Subjects: | 13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130105 Primary Education 13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130108 Technical, Further and Workplace Education 13 EDUCATION > 1303 Specialist Studies In Education > 130304 Educational Administration, Management and Leadership |
Divisions: | Program Pascasarjana > Program Studi Magister Manajemen Pendidikan Islam |
Depositing User: | Raden . Jie |
Date Deposited: | 14 Apr 2023 07:16 |
Last Modified: | 14 Apr 2023 07:16 |
URI: | http://repository.uinmataram.ac.id/id/eprint/2819 |
Actions (login required)
View Item |