Zahraini, Zahraini (2023) Pemanfaatan media power point terhadap tingkat konsentrasi dan motivasi belajar peserta didik. Pemanfaatan Media Power Point terhadap Tingkat Konsentrasi dan Motivasi Belajar Peserta Didik, 5 (4). pp. 15830-15839. ISSN E-ISSN: 2654-5497, P-ISSN: 2655-1365

[img] Text (Artikel Jurnal)
document (45).pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (448kB)
Official URL: https://jonedu.org/index.php/joe/article/view/2702...

Downloads

Downloads per month over past year

Abstract

INDONESIA Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh penggunaan media Power Point terhadap tingkat konsentrasi dan motivasi belajar peserta didik. Metode penelitian yang digunakan adalah studi literatur dengan mengumpulkan data dari berbagai sumber terpercaya. Hasil analisis menunjukkan bahwa penggunaan media Power Point dapat meningkatkan konsentrasi dan motivasi belajar peserta didik. Hal ini terjadi karena Power Point memiliki tampilan yang menarik dan interaktif, sehingga dapat menarik perhatian peserta didik dan membuat mereka lebih fokus dalam belajar. Selain itu, penggunaan Power Point juga dapat memudahkan peserta didik dalam memahami materi yang disampaikan oleh guru atau dosen. Oleh karena itu, penggunaan media Power Point sangat dianjurkan dalam pembelajaran untuk meningkatkan kualitas belajar peserta didik. ENGLISH This study aims to analyze the effect of using Power Point media on the level of concentration and motivation of students. The research method used in this study is a literature study by collecting data from various reliable sources. The analysis results show that the use of Power Point media can increase the concentration and motivation of students. This is because Power Point has an attractive and interactive appearance, which can attract the attention of students and make them more focused on learning. In addition, the use of Power Point can also facilitate students in understanding the material presented by teachers or lecturers. Therefore, the use of Power Point media is highly recommended in learning to improve the quality of student learning.

Item Type: Article
Subjects: 13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130101 Continuing and Community Education
13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130103 Higher Education
13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130105 Primary Education
13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130106 Secondary Education
13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130108 Technical, Further and Workplace Education
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Agama Islam
Depositing User: Dr. Zahraini. M.Pd.I
Date Deposited: 17 Apr 2023 03:29
Last Modified: 17 Apr 2023 03:29
URI: http://repository.uinmataram.ac.id/id/eprint/2872

Actions (login required)

View Item View Item